سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس که در آسمان و زمین است ـ حتی ماهیان دریا ـ برای جویای دانش آمرزش می طلبند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کل بازدیدها:----14157---
بازدید امروز: ----9-----
بازدید دیروز: ----2-----
در انتظار ظهور

 

نویسنده: فاطمه شعبانی راد
جمعه 87/4/21 ساعت 3:0 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر تنها ترین تنها یان شوم ،  باز هم خدا هست  ،  او جانشین تمام نداشتن های من است . . .

سلام:

 

تقدیم به اونهایی که جز عشق به امام زمان(عج) در قلبشان نیست

و هر جمعه در انتظار او می خوانند:

. . . جز ظهورت ای گل زهرا به خدا حاجتی ندارم. . .

بر لبم آه فراق ای نگار مهجبینم ترسم اینه که بمیرم

روی ماهت رو نبینم . . .

حضرت مهدی (علیه السلام) در نیمه شعبان سال 255 هجری در شهر سامرا متولد گردید و نام مادر آن حضرت نرجس [=نرگس] است در پنج سالگی پدر بزرگوار خویش (امام حسن عسکری (علیه السلام)) را از دست داد . امام مهدی(علیه السلام) پس از پدر خود مسئولیت امامت را در سال 260 هجری در پنج سالگی بر عهده گرفت . خرد سالی امام پدیده ای شگفت آور نیست مانند حضرت یحیی که در کودکی صاحب حکم نبوت شد،چنان که خداوند در آیه 12سور? مریم می فرمایند:                                                              

(ای یحیی ! کتاب آسمانی را با نیرو بگیر . و اینگونه او را در کودکی حکم نبوت دادیم )

امام حسن عسکری (علیه السلام) چند روز پیش از وفات به دوستان خود ، در مجلسی که چهل تن از یاران وفادارش حضور داشتند و از جمله آنان            محمد بن عثمان، معاویة بن حکیم و محمد بن ایوب بودند چنین فرمودند  :

(( او بعد از من صاحب و خلیفه شماست ، او قائمی است، که گردنها منتظرانه ، به سوی او کشیده می شود. هنگامی که زمین از ستم و ناروا پر شد خروج می کند ، وزمین را از قسط و عدل سر شار می سازد))

غیبت صغری از سال 260هجری آغاز شد وتا سال 329 ادامه داشت در آن زمان امام با بعضی از یاران نزدیک خود به طور مستقیم تماس می گرفت و به آنان توصیه می فرمود که مشاهدات خود را در میان مردم تبلیغ کنند و سفارش می کرد که مکان و سایر خصوصیاتی را که راه وصول به سوی او را برای مقامات دولتی آسان می ساخت ، پنهان دارند. آن حضرت به مسائل گوناگون مردم از طریق وکیلان و سفیران خود که مورد اعتماد بودند  پاسخ می داد فقط با کسانی که اخلاصشان محرز و مورد اطمینان کامل بود ند و راز را افشا نمی کردند تماس می گرفت .

 توجه امام مهدى (عج) به شیعیان خویش

انا غیر مهملین لمراعاتکم،و لا ناسین لذکرکم،و لو لا ذلک لنزل بکم اللاواه, واصطلمکـم الاعداء. فـاتقـوا الله جل جلاله و ظاهـرونـا.
ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم،که اگر جز ایـن بود گرفتاریها به شما روى مى آورد و دشمنان،شما را ریشه کـن مى کردند.

از خدا بترسید و مارا پشتیبانى کنید.

بحارالانوار،ج 53،ص 175.

تلاشهای پیگیر معتمد ، خلیفه عباسی و پس از او معتضد ، برای دستگیری امام  بی نتیجه ماند و برای چندمین بار مأ موران خانه امام حسن عسکری       (علیه السلام)  رامحاصره کردند همه جای خانه را بازرسی کردند وقتی وارد خانه شدند از سرداب بانگ تلاوت قران به گوش رسید بر سرداب فراهم آمدند و آنجا را محاصره کردند تا  کسی نه درآنجا رود و نه از آنجا بیرون اید فرمانده سربازان بردر ایستاد تا همه سربازان به او پیوستند ، امام (علیه السلام) از در سرداب بیرون آمد و از مقا بلشان گذشت ، وقتی از چشم ناپدید شد ، فرمانده گفت : پایین بروید . گفتند آیا او نبود که از برابر تو گذشت؟

جواب داد: من کسی راندیدم . پس چرا او را رها کردید ؟ گفتند ما پنداشتیم که تو او را دیده ای .

 

رسول خدا( صلی علیه واله و سلم) فرمودند: کسی که منکر خروج حضرت مهدی (عج) باشد محققاً به آنچه نازل بر محمد ( صلی علیه واله و سلم) گردیده کافر است

 


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • بدون شرح
    محرم امد
    ولادت حضرت معصومه
    همچنان در انتظاریم
    توصیفات
    دارس

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  •